W tym odcinku podcastu Marketing oparty na danych poruszamy gorący temat TikToka, jego możliwości reklamowych oraz sposobów na angażowanie społeczności.
Platforma społecznościowa buduje swoje struktury w Polsce, wychodzi z coraz szerszą promocją, czy to z influencerami, czy w sponsoringu wydarzeń. Reklamę TikToka mogliśmy zobaczyć także na Euro 2020. A jeśli spojrzymy w statystyki, jakie aplikacje były najczęściej pobierane w maju 2021, tu również króluje TikTok.
Moim gościem jest Iwona Czopek, szefowa marketingu i komunikacji w firmie Bielenda, odpowiedzialna za marki BodyBoom i FaceBoom. Od ponad 10 lat związana z marketingiem i e-commerce. Przeszło 4 lat odpowiedzialna za rozwój marki BodyBoom w Polsce i na zagranicznych rynkach. Dwa lata temu dołączyła do teamu Bielenda Kosmetyki Naturalne Sp. z o.o. gdzie z sukcesem rozwija portfolio produktowe BodyBoom, wdrażając na rynek nowe marki FaceBoom i BabyBoom. Ukierunkowana na potrzeby klienta, tworzy i wdraża strategie rozwoju dla podległych jej marek łącząc analityczne podejście z wiedzą o strategii i customer experience, czerpiąc z bogatego doświadczenia w sprzedaży i marketingu. Pasjonatka nowych platform komunikacji.
Z naszej rozmowy dowiesz się, między innymi: jak marki mogą wykorzystywać potencjał TikToka, jak organizować społeczność w tej aplikacji oraz jakie są modele reklam w tej sieci.
MATERIAŁY Z ODCINKA
02:32
Czym właściwie jest TikTok, co się tam robi i kim są jego użytkownicy?
03:55
Jakie treści konsumujemy na TikToku?
09:42
Kim jest grupa targetowa na TikToku?
10:10
Czy marki mogą prowadzić swoje profile na TikToku? Czym jest konto biznesowe?
14:05
Jak wygląda komunikacja marki na TikToku na przykłądzie firmy Bielenda?
18:15
Jak organicznie angażować ludzi w tej aplikacji?
19:35
Czym jest trend asmr na TikToku?
21:20
Jak eksponować markę na TikToku, gdy prowadzimy kanał firmowy?
25:55
Wyznaczniki sukcesu marki na TikToku - (like, komentarze, ilość wyświetleń, interakcji, a może liczba follow?
31:00
Jak wyglądają współpracę na linii marka - popularni TikTokerzy?
38:55
Czy moderacja na TikToku to trudny temat?
39:30
Sieć reklamowa na TikToku - jakie są modele reklam?
45:30
Ciekawostki o hashtag challenge na Tik Toku - jak działa ten format reklamowy?
53:33
Czy z TikToka ludzie łatwo trafiają też do naszego serwisu i e-commerce?
57:18
Protipy na start - jak zacząć na TikToku?