Na czym polega marketing automation i jak rozpocząć z nim przygodę na swojej stronie internetowej? Czy jest to rozwiązanie dedykowane stricte pod e-commerce?  Tego dowiesz się z rozmowy z Michałem Blakiem, CEO edrone.me & edrone AVA.

Najnowszy, 18 odcinek MoND – Marketing oparty na danych skupia się wokół tematu automatyzacji w marketingu i sprzedaży. 

Jak zwykle mamy dziś fantastycznego gościa, którym jest Michał Blak – CEO & Co-Founder @   edrone.me  & edrone AVA.   edrone działa od 2016 roku, pod koniec 2020 zebrał finansowanie w wysokości 5.5M USD na scale-up i prace B+R z obszaru voice commerce. Michał jest absolwentem sztuk pięknych i MBA z wieloletnim doświadczeniem w marketingu internetowym. Jak pisze sam o sobie, jest seryjnym przedsiębiorcą dobrze odnajdującym się w dynamicznie rozwijających się środowiskach. Założył markę edrone, by pomóc  sklepom  internetowym na całym świecie w wykorzystywaniu ich pełnego potencjału.

Z tej rozmowy dowiesz się, między innymi:

  • jak rozpocząć przygodę z marketing automation,
  • jak analizować skuteczność takich kampanii
  • jak te działania mogą odbierać klienci odwiedzający stronę.

Przybliżony rozkład jazdy:

8:04 Czym właściwie jest automatyzacja marketingu?

18:25 Czy marketing automation to rozwiązanie stricte pod e-commerce? A może dla każdego biznesu opartego o stronę internetową?

21:13 Co może być powodem tego, że marketing automation jest pożądany przez niemal wszystkich, ale nie każdy z niego korzysta?

24:31 Czy można to dołączanie kolejnych modułów ułożyć w jakiejś konkretnej kolejności? 

29:00 Czy marketing automation przyda się zaawansowanym biznesom (z większym ruchem i bazą)?

31:04 Ściągnęliśmy klienta za pomocą reklamy, ale nie mamy jeszcze informacji, co kupił –  dopiero odwiedza nasz serwis. Jak w takim wypadku można wykorzystać narzędzia marketing automation?

33:15 Przykład strony głównej Zalando i zbierania danych o klientach

34:41 Perspektywa marketera: czy strategia marketing automation zabiera dużo czasu?

38:32 Przykładowy błąd, jaki może popełnić e-commerce w swojej strategii

41:55 Od czego zaczynać segmentację?

44:15 Psychologiczny aspekt klienta: jak odbiera działania marketing automation?

49:40 Czym jest “prawo do zapomnienia” w marketing automation

50:25 Jakie obowiązki powinien spełnić właściciel e-commerce, wdrażając narzędzie marketing automation, by od razu poinformować użytkownika, że korzysta z takich narzędzi?

52:14 Zestaw dobrych praktyk na start, jakie edron daje klientowi

53:50 Na jakiej podstawie można analizować skuteczność kampanii marketing automation?

59:52 Co zawierają raporty z marketing automation

1:02:50 Ile czasu potrzebuje system, żeby odtworzyć dane, nauczyć się ich, oraz by kampanie przynosiły określone efekty?

1:05:00 Automatyzowanie sprzedaży poprzez asystentów głosowych – ciekawy projekt edrone 

1:20:10 Na czym polega rola wirtualnego asystenta głosowego?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *