Na czym polega marketing automation i jak rozpocząć z nim przygodę na swojej stronie internetowej? Czy jest to rozwiązanie dedykowane stricte pod e-commerce? Tego dowiesz się z rozmowy z Michałem Blakiem, CEO edrone.me & edrone AVA.
Najnowszy, 18 odcinek MoND – Marketing oparty na danych skupia się wokół tematu automatyzacji w marketingu i sprzedaży.
Jak zwykle mamy dziś fantastycznego gościa, którym jest Michał Blak – CEO & Co-Founder @ edrone.me & edrone AVA. edrone działa od 2016 roku, pod koniec 2020 zebrał finansowanie w wysokości 5.5M USD na scale-up i prace B+R z obszaru voice commerce. Michał jest absolwentem sztuk pięknych i MBA z wieloletnim doświadczeniem w marketingu internetowym. Jak pisze sam o sobie, jest seryjnym przedsiębiorcą dobrze odnajdującym się w dynamicznie rozwijających się środowiskach. Założył markę edrone, by pomóc sklepom internetowym na całym świecie w wykorzystywaniu ich pełnego potencjału.
Z tej rozmowy dowiesz się, między innymi:
- jak rozpocząć przygodę z marketing automation,
- jak analizować skuteczność takich kampanii
- jak te działania mogą odbierać klienci odwiedzający stronę.
Przybliżony rozkład jazdy:
8:04 Czym właściwie jest automatyzacja marketingu?
18:25 Czy marketing automation to rozwiązanie stricte pod e-commerce? A może dla każdego biznesu opartego o stronę internetową?
21:13 Co może być powodem tego, że marketing automation jest pożądany przez niemal wszystkich, ale nie każdy z niego korzysta?
24:31 Czy można to dołączanie kolejnych modułów ułożyć w jakiejś konkretnej kolejności?
29:00 Czy marketing automation przyda się zaawansowanym biznesom (z większym ruchem i bazą)?
31:04 Ściągnęliśmy klienta za pomocą reklamy, ale nie mamy jeszcze informacji, co kupił – dopiero odwiedza nasz serwis. Jak w takim wypadku można wykorzystać narzędzia marketing automation?
33:15 Przykład strony głównej Zalando i zbierania danych o klientach
34:41 Perspektywa marketera: czy strategia marketing automation zabiera dużo czasu?
38:32 Przykładowy błąd, jaki może popełnić e-commerce w swojej strategii
41:55 Od czego zaczynać segmentację?
44:15 Psychologiczny aspekt klienta: jak odbiera działania marketing automation?
49:40 Czym jest “prawo do zapomnienia” w marketing automation
50:25 Jakie obowiązki powinien spełnić właściciel e-commerce, wdrażając narzędzie marketing automation, by od razu poinformować użytkownika, że korzysta z takich narzędzi?
52:14 Zestaw dobrych praktyk na start, jakie edron daje klientowi
53:50 Na jakiej podstawie można analizować skuteczność kampanii marketing automation?
59:52 Co zawierają raporty z marketing automation
1:02:50 Ile czasu potrzebuje system, żeby odtworzyć dane, nauczyć się ich, oraz by kampanie przynosiły określone efekty?
1:05:00 Automatyzowanie sprzedaży poprzez asystentów głosowych – ciekawy projekt edrone
1:20:10 Na czym polega rola wirtualnego asystenta głosowego?