O czym warto pamiętać, planując skuteczne strategie content marketingowe dla firm? Jak analizować opłacalność swoich działań i wyciągać konstruktywne wnioski? O tym w najnowszym odcinku podcastu Marketing oparty na danych.
Tajniki analityki webowej oraz strategii contentowych przybliżą dziś moje rozmówczynie: Anna Moczulska Analityk Webowy | Team Leader w agencji Sempai i Katarzyna Sikora-Protasiuk, Starszy Specjalista ds. Content Marketingu | Team Leader w agencji KOHAI.
Z tego odcinka dowiecie się między innymi, jaka przyszłość może czekać słowo pisane; dlaczego i kiedy firmy powinny stawiać na content marketing oraz jak analizować opłacalność publikacji w serwisach zewnętrznych.
Narzędzia, o których wspominamy w tej rozmowie:
Sentione (monitoring internetu i automatyzacja obsługi klienta),
Brand24 (monitoring internetu),
Hotjar (narzędzie, które tworzy mapy kliknięć, bada jak bardzo użytkownicy są zaangażowani na stronie),
Ahrefs (uniwersalny zestaw narzędzi SEO).
Przybliżony rozkład jazdy:
1:02 Content marketing a copyrighting – czym różnią się te pojęcia?
2:39 Content marketing to nie tylko słowo pisane, jakie są inne jego formy? Dokąd zmierza słowo pisane?
5:30 Czy nowe media są zagrożeniem dla słowa pisanego?
8:53 Dlaczego i kiedy firmy powinny postawić na content marketing?
11:06 Czym jest skuteczny content marketing: punkt widzenia analityka i content marketera
14:05 Czy wewnętrzny content marketing mocno wiąże się z SEO?
14:55 Czy współczesny copywriter powinien znać zasady SEO?
17:40 Publikacje zewnętrzne – w jaki sposób dobierać serwisy, by przyniosły optymalne korzyści?
20:40 Czas trwania publikacji: jak długo publikacje powinny być widoczne w zewnętrznym serwisie?
22:35 Analiza opłacalności publikacji treści w zewnętrznych serwisach
27:57 W jaki sposób dowiedzieć się, jak był konsumowany artykuł w serwisach zewnętrznych?
34:05 Co dodatkowo pozwala nam mierzyć Google Analytics 4 w kontekście content marketingu?
36:27 Heat mapy – co pozwalają nam osiągnąć?
38:55 Czy da się zmierzyć, w jaki sposób treści budują świadomość użytkowników?
44:44 Ilość wyszukiwań słowa brandowego – gdzie i w jaki sposób ją mierzyć?
50:55 Czy artykuły można i warto przerabiać?