O czym warto pamiętać, planując skuteczne strategie content marketingowe dla firm? Jak analizować opłacalność swoich działań i wyciągać konstruktywne wnioski? O tym w najnowszym odcinku podcastu Marketing oparty na danych.

Tajniki analityki webowej oraz strategii contentowych przybliżą dziś  moje rozmówczynie: Anna Moczulska Analityk Webowy | Team Leader w agencji Sempai i Katarzyna Sikora-Protasiuk, Starszy Specjalista ds. Content Marketingu | Team Leader w agencji KOHAI. 

Z tego odcinka dowiecie się między innymi, jaka przyszłość może czekać słowo pisane; dlaczego i kiedy firmy powinny stawiać na content marketing oraz jak analizować opłacalność publikacji w serwisach zewnętrznych. 

Narzędzia, o których wspominamy w tej rozmowie:

Sentione (monitoring internetu i automatyzacja obsługi klienta),

Brand24 (monitoring internetu),

Hotjar (narzędzie, które tworzy mapy kliknięć, bada jak bardzo użytkownicy są zaangażowani na stronie),

Ahrefs (uniwersalny zestaw narzędzi SEO).

Przybliżony rozkład jazdy:

1:02 Content marketing a copyrighting – czym różnią się te pojęcia? 

2:39 Content marketing to nie tylko słowo pisane, jakie są inne jego formy? Dokąd zmierza słowo pisane?

5:30 Czy nowe media są zagrożeniem dla słowa pisanego?

8:53 Dlaczego i kiedy firmy powinny postawić na content marketing?

11:06 Czym jest skuteczny content marketing: punkt widzenia analityka i content marketera

14:05 Czy wewnętrzny content marketing  mocno wiąże się z SEO?

14:55 Czy współczesny copywriter powinien znać zasady SEO?

17:40 Publikacje zewnętrzne – w jaki sposób dobierać serwisy, by przyniosły optymalne korzyści?

20:40 Czas trwania publikacji: jak długo publikacje powinny być widoczne w zewnętrznym serwisie?

22:35 Analiza opłacalności publikacji treści w zewnętrznych serwisach

27:57 W jaki sposób dowiedzieć się, jak był konsumowany artykuł w serwisach zewnętrznych?

34:05 Co dodatkowo pozwala nam mierzyć Google Analytics 4 w kontekście content marketingu? 

36:27 Heat mapy – co pozwalają nam osiągnąć?

38:55 Czy da się zmierzyć, w jaki sposób treści budują świadomość użytkowników?

44:44 Ilość wyszukiwań słowa brandowego – gdzie i w jaki sposób ją mierzyć?

50:55 Czy artykuły można i warto przerabiać?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *