Dziś na tapetę weźmiemy gorący temat zmiany w polityce prywatności, która przyszła do nas wraz z iOS 14 marki Apple. Z rozmowy dowiecie się m.in. co czeka reklamodawców i jak wspomniane zmiany przełożą się na prowadzenie kampanii FB Ads.
Najnowszy, 14 odcinek MoND ma krótszą, 15-minutową formę i stanowi odpowiedź na potrzebę szybkiego reagowania na zmiany czy najnowsze ciekawostki ze świata marketingu internetowego. Nowa formuła doskonale sprawdziła się właśnie przy rozmowie o zmianach w polityce prywatności, którą zapoczątkował iOS 14 od Apple.
Do krótkiej dyskusji zaprosiłem Oskara Wróbla, specjalistę Facebook Ads w agencji Sempai, który na co dzień jest odpowiedzialny za prowadzenie i optymalizacje kampanii reklamowych w systemie reklamowym Facebooka. Oskar
Przybliżony rozkład jazdy:
1:50 Jakie zmiany dotyczące prywatności użytkowników pojawiły się w związku z wprowadzeniem nowej aktualizacji systemu iOS14?
2:55 Czy zmiany te dotyczą tylko reklamodawców, czy też zwykłych użytkowników?
5:10 Jak od strony technologicznej Facebook przygotował się na obostrzenia Apple’a?
5:49 Kilka istotnych zmian na kontach reklamowych.
6:40 Jak wyglądają zmiany w atrybucji kampanii.
8:35 Zmiana w liczebności grup retargetujących.
9:37 Czym są zdarzenia webowe i co się zmienia w ich zakresie?
13:13 Co w przypadku, gdy nie dostosujemy się do nowych zasad w kampaniach?
14:28 Czy coś zmienia się także dla reklamodawców, którzy prowadzą kampanie w obrębie FB (np. na polubienia strony itp.)?