Czy warto inwestować w opinie o firmie oraz produktach w działaniach marketingowych i sprzedażowych?

W najnowszym, 13 odcinku MoND wraz z moim gościem zajmiemy się tematem opinii w internecie. Jak można je efektywnie zbierać? Czy da się zmobilizować swoich klientów do zostawienia opinii? Czy prowadząc własną działalność, można stosować popularną maksymę: nie przejmuj się opiniami innych, bądź sobą, rób swoje?  

Mój dzisiejszy gość to Sebastian Horoszko, współzałożyciel Zaufane.pl, który od 8 lat zajmuje się wspieraniem marek budowaniu i umacnianiu obecności on-line.  Wraz z Zaufane.pl pomaga generować dodatkową sprzedaż poprzez budowanie pozytywnej reputacji firm i produktów na wielką skalę. Dzięki jego narzędziu marki zbierają opinie i mądrze wykorzystują feedback zbierany od klientów.  

Rekomendacje i opinie o sklepach, firmach czy produktach towarzyszą nam praktycznie wszędzie. Warto pamiętać, że to właśnie one mają faktyczny wpływ na powodzenie czyjegoś biznesu. 

Z 13 odcinka MoND dowiesz się między innymi:

  • Czy pozyskiwanie opinii to ważny element marketingu biznesów?
  • Gdzie warto zbierać opinie, jeśli prowadzimy e-commerce, a gdzie, jeśli mamy firmę usługową.
  • Jak sprawić, by zostawienie opinii było maksymalnie ułatwione?  

Przybliżony rozkład jazdy:

2:40 – Czym jest projekt zaufane.pl?

6:10 – Czy to prawda, że klienci zostawiają raczej tylko negatywne opinie, pomijając wystawianie pozytywnych?

7:40 – Czy pozyskiwanie opinii to ważny element marketingu biznesów?

10:00 – Czy konsumenci faktycznie zatrzymują się na ścieżce zakupowej, by zajrzeć też do opinii o sprzedawcy?

11:30 Newralgiczne miejsca, w których firmy mogą zbierać opinie o swoich produktach i usługach?

15:00 – Jak wygląda ścieżka zakupowa w przypadku usług i w którym miejscu te biznesy powinny zadbać o swoje opinie?

21:35 – Jakie formy mogą przyjmować opinie o biznesie?

25:37 – Skąd opinie o firmach usługowych biorą się w mapach Google?

28:10 – Gdzie zbierać opinie w e-commerce?

34:10 – Jak sprawić, by zostawienie opinii było łatwe?

36:50 – Jak zmobilizować klientów do zostawiania wszystkich typów opinii, także tych pozytywnych?

42:35 – Jak analizować, jaki poziom procentowy open rate’a jest skuteczny?

47:30 – Ilość zebranych opinii vs ilość transakcji – jakie wartości procentowe są zadowalające? 

49:00 – Gdzie wewnątrz serwisu warto umieszczać opinie o firmie lub produkcie? 

52:57 – Czy opinie na serwisie mogą być istotnym aspektem SEO?

1:02:02 – Opinie konsumenckie w kampaniach Google Ads – czym są i dlaczego warto je zbierać?

1:12:00 – problem opinii z fejkowych kont – jaka jest skala? 

Odcinek możecie obejrzeć także w formie video:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *