Dowiedz się, jak skutecznie integrować dane w swojej organizacji i zbudować jedno, spójne źródło prawdy, które pomoże Ci podejmować lepsze decyzje.
Gościem odcinka jest Rafał Jackiewicz, Digital Analytics & Automation Team Manager DAT/CRO w Sempai. Z marketingiem, public relations i mediami związany od kilkunastu lat. Od 13 lat działa w branży e-commerce i marketingu internetowego, realizując projekty m.in. dla MAKRO Cash & Carry, Merlin Group, bdsklep.pl oraz Glosel.
Zarządzał zespołami marketingu i e-commerce. Specjalizuje się w strategii, automatyzacji marketingu oraz budowaniu wartości klienta w czasie.
Z tego odcinka dowiesz się, jakie mogą być bariery w analizie danych (np. silosy informacyjne między działami), oraz nauczysz się, jak z różnych źródeł danych uzyskać pełen obraz działalności Twojej firmy.
Podzielimy się praktycznymi przykładami z marketingu, które pokażą Ci, jakie dane warto analizować, aby lepiej zrozumieć nie tylko swoich klientów, ale także tych, którzy nie dokonali transakcji. Z rozmowy dowiesz się, jakie są kluczowe cele w organizacji i jak możesz zadbać o skuteczny przepływ danych w całej firmie, a także kto odpowiada za ich jakość.
Zrozumiesz, jak efektywnie korzystać z narzędzi do analizy danych, takich jak GA4, oraz innych, mniej znanych rozwiązań.
Na końcu dowiesz się, jak mierzyć opinie klientów na temat Twojej marki i jak analizować konkurencję, co pozwoli Ci generować większe wzrosty w e-commerce.
MATERIAŁY Z ODCINKA
06:19
Przykładowe dylematy w dziale marketingu marki
07:01
Dwa działy, gdzie tworzą się główne silosy danych w organizacji
08:25
Czy dział marketingu powinny interesować zwroty od klientów?
16:38
Kaskada celów w organizacji - co jest kluczowe?
20:55
Kolejne kroki w realizacji swobodnej i sensownej wymiany danych
29:25
Interpretacja danych a sztuczna inteligencja - czy nadal potrzebny jest czynnik ludzki?
34:32
Jak zadbać o dobry przepływ danych w organizacji?
39:54
Na kim spoczywa odpowiedzialność za przepływ danych i ich jakość w strukturze organizacji
42:42
Wyjściowa klasyfikacja danych - dane behawioralne i transakcyjne
51:27
Czy jest możliwość przeanalizowania użytkowników, którzy nie zostali klientem?
52:27
Narzędzia do analizy danych - co oprócz GA4?
58:15
Po co i jak analizować konkurencję
01:08:58
Jak porównywać ruch na stronie - narzędzie
01:09:20
Mierzenie customer voice marki
01:15:17
Dwa rodzaje generowania wzrostów w e-commerce