Co sprawia, że nasza strona jest wysoko lub nisko w wynikach wyszukiwania Google? Tego dowiecie się z odcinka 17 podcastu MoND – Marketing oparty na danych.  

Tematem dzisiejszej rozmowy są podstawowe wskaźniki internetowe oraz optymalizacja serwisów pod kątem SEO. Moim gościem jest Marcin Kordowski, CEO Kordowski Digital, człowiek-orkiestra, od wielu lat działający w branży. Jak mówi sam o sobie, jest programistą, ale niepraktykującym, specjalistą, managerem, kierownikiem, a swoje pierwsze projekty SEO prowadził kilkanascie lat temu, na studiach.  

Jak wiadomo, konkurentów o pozycję w wynikach wyszukiwania jest bardzo wielu. Najważniejsze, to wiedzieć, jak działa algorytm Google’a (a ten stale się zmienia), zadbać o zebranie jak największych liczby punktów, w obszarach które mają wpływ na pozycję. To właśnie o nich porozmawiam dziś z moim gościem. 

Linki do stron, o których wspominamy podczas tego odcinka podcastu:

Blog mojego rozmówcy: https://marcinkordowski.com/blog/

Polecana wtyczka w WordPressie: https://wordpress.org/plugins/nitropack/ 

Polecane narzędzie, które analizuje skrypt: https://tools.pingdom.com/ 

Program wspierania kobiet w biznesie, bezpłatne konsultacje w kwestiach digitalowych, SEO: napisz do Marcina, korzystając z zakładki “Kontakt” https://marcinkordowski.com/#kontakt 

Przed Wami odcinek 17 podcastu MOND – oglądajcie, subskrybujcie, nie żałujcie łapek w górę: 

Przybliżony rozkład jazdy:

6:15 Algorytm Google: skąd się biorą wyniki organiczne i dlaczego akurat w danej kolejności?

11:55 Czy link building jest ważny w strategii SEO, by osiągnąć wyniki?

18:10 Jak uchronić się od “bana” i być odpowiedzialnym partnerem klienta? Czyli historia z roku 2014 z “ręcznym banem w Google’a”

23:51 Czy link building dalej jest ważną częścią strategii SEO? Jakie miejsce w tej strategii zajmuje obecnie?

32:00 On-site: jakie czynniki w pierwszej kolejności trzeba poprawić?

43:55 Jakie są najczęstsze błędy na stronach i na które parametry one wpływają?

49:30  Nitropack – wtyczka, którą warto sprawdzić (alternatywa dla programisty)

54:15 Narzędzie Google Search Console – czy jest wystarczające, by uporać się z podstawowymi wskaźnikami internetowymi?

1:02:29 User experience – jak dać wskaźnik dla sumy odczuć?

1:09:32 Czy UX ma też wpływ na SEO? 

1:12:20 Inne podstawowe wskaźniki internetowe 

1:16:50 Czym jest narzędzie SEO Match? I w jaki sposób agencje SEO mogą dołączyć do tego projektu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *