W odcinku 20 podcastu Marketing oparty na danych poruszamy gorący temat TikToka, jego możliwości reklamowych oraz sposobów na angażowanie społeczności.
Platforma społecznościowa buduje swoje struktury w Polsce, wychodzi z coraz szerszą promocją, czy to z influencerami, czy w sponsoringu wydarzeń. Reklamę TikToka mogliśmy zobaczyć także na Euro 2020. A jeśli spojrzymy w statystyki, jakie aplikacje były najczęściej pobierane w maju 2021, tu również króluje TikTok.
Moim gościem jest Iwona Czopek, szefowa marketingu i komunikacji w firmie Bielenda, odpowiedzialna za marki BodyBoom i FaceBoom. Od ponad 10 lat związana z marketingiem i e-commerce. Przeszło 4 lat odpowiedzialna za rozwój marki BodyBoom w Polsce i na zagranicznych rynkach. Dwa lata temu dołączyła do teamu Bielenda Kosmetyki Naturalne Sp. z o.o. gdzie z sukcesem rozwija portfolio produktowe BodyBoom, wdrażając na rynek nowe marki FaceBoom i BabyBoom. Ukierunkowana na potrzeby klienta, tworzy i wdraża strategie rozwoju dla podległych jej marek łącząc analityczne podejście z wiedzą o strategii i customer experience, czerpiąc z bogatego doświadczenia w sprzedaży i marketingu. Pasjonatka nowych platform komunikacji.
Z naszej rozmowy dowiesz się, między innymi: jak marki mogą wykorzystywać potencjał TikToka, jak organizować społeczność w tej aplikacji oraz jakie są modele reklam w tej sieci.
Linki, o których wspominamy w tej rozmowie:
Konto BodyBoom na TikToku: KLIK!
Filmik BodyBoom na TikToku, który przekroczył “barierę miliona”: KLIK!
Hashtag TwojaSuperMoc na TikToku: KLIK
Zobacz podcast w wersji video:
Przybliżony rozkład jazdy:
2:32 Czym właściwie jest TikTok, co się tam robi i kim są jego użytkownicy?
3:55 Jakie treści konsumujemy na TikToku?
9:42 Kim jest grupa targetowa na TikToku?
10:10 Czy marki mogą prowadzić swoje profile na TikToku? Czym jest konto biznesowe?
14:05 Jak wygląda komunikacja marki na TikToku na przykłądzie firmy Bielenda?
18:15 Jak organicznie angażować ludzi w tej aplikacji?
19:35 Czym jest trend asmr na TikToku?
21:20 Jak eksponować markę na TikToku, gdy prowadzimy kanał firmowy?
25:55 Wyznaczniki sukcesu marki na TikToku – (like, komentarze, ilość wyświetleń, interakcji, a może liczba follow?)
31:00 Jak wyglądają współpracę na linii marka – popularni TikTokerzy?
38:55 Czy moderacja na TikToku to trudny temat?
39:30 Sieć reklamowa na TikToku – jakie są modele reklam?
45:30 Ciekawostki o hashtag challenge na Tik Toku – jak działa ten format reklamowy?
53:33 Czy z TikToka ludzie łatwo trafiają też do naszego serwisu i e-commerce?
57:18 Protipy na start – jak zacząć na TikToku?