W odcinku 20 podcastu Marketing oparty na danych poruszamy gorący temat TikToka, jego możliwości reklamowych oraz sposobów na angażowanie społeczności.

Platforma społecznościowa buduje swoje struktury w Polsce, wychodzi z coraz szerszą promocją, czy to z influencerami, czy w sponsoringu wydarzeń. Reklamę TikToka mogliśmy zobaczyć także na Euro 2020. A jeśli spojrzymy w statystyki, jakie aplikacje były najczęściej pobierane w maju 2021, tu również króluje TikTok. 

Moim gościem jest Iwona Czopek, szefowa marketingu i komunikacji w firmie Bielenda, odpowiedzialna za marki BodyBoom i FaceBoom. Od ponad 10 lat związana z marketingiem i e-commerce. Przeszło 4 lat odpowiedzialna za rozwój marki BodyBoom w Polsce i na zagranicznych rynkach. Dwa lata temu dołączyła do teamu Bielenda Kosmetyki Naturalne Sp. z o.o. gdzie z sukcesem rozwija portfolio produktowe BodyBoom, wdrażając na rynek nowe marki FaceBoom i BabyBoom. Ukierunkowana na potrzeby klienta, tworzy i wdraża strategie rozwoju dla podległych jej marek łącząc analityczne podejście z wiedzą o strategii i customer experience, czerpiąc z bogatego doświadczenia w sprzedaży i marketingu. Pasjonatka nowych platform komunikacji.

Z naszej rozmowy dowiesz się, między innymi: jak marki mogą wykorzystywać potencjał TikToka, jak organizować społeczność w tej aplikacji oraz jakie są modele reklam w tej sieci.

Linki, o których wspominamy w tej rozmowie:

Konto BodyBoom na TikToku: KLIK!

Filmik BodyBoom na TikToku, który przekroczył “barierę miliona”: KLIK! 

Hashtag TwojaSuperMoc na TikToku: KLIK

Zobacz podcast w wersji video:

Przybliżony rozkład jazdy:

2:32 Czym właściwie jest TikTok, co się tam robi i kim są jego użytkownicy?

3:55 Jakie treści konsumujemy na TikToku?

9:42 Kim jest grupa targetowa na TikToku?  

10:10 Czy marki mogą prowadzić swoje profile na TikToku? Czym jest konto biznesowe?

14:05 Jak wygląda komunikacja marki na TikToku na przykłądzie firmy Bielenda? 

18:15 Jak organicznie angażować ludzi w tej aplikacji?

19:35 Czym jest trend asmr na TikToku?

21:20 Jak eksponować markę na TikToku, gdy prowadzimy kanał firmowy?  

25:55 Wyznaczniki sukcesu marki na TikToku – (like, komentarze, ilość wyświetleń, interakcji, a może liczba follow?)

31:00 Jak wyglądają współpracę na linii marka – popularni TikTokerzy?

38:55 Czy moderacja na TikToku to trudny temat?

39:30 Sieć reklamowa na TikToku – jakie są modele reklam?

45:30 Ciekawostki o hashtag challenge na Tik Toku – jak działa ten format reklamowy?

53:33 Czy z TikToka ludzie łatwo trafiają też do naszego serwisu i e-commerce?

57:18 Protipy na start – jak zacząć na TikToku?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *